Klubben

Vi är en ideell förening och en lokalklubb inom Svenska Brukshundklubben som bedriver hundträning av olika slag och utbildar hundägare på alla nivåer. Här i klubben hittar du alla slags hundraser, allt från brukshundsraser som Schäfer, Rottweiler och Dobermann, till dvärghundraser som Papillon och Cavalier king charles spaniel samt blandraser. Alla är hjärtligt välkomna.

Vi håller i grundläggande hundägarutbildning i samarbeta med Studiefrämjandet och aktiverar både ungdomar och äldre. Därutöver anordnar vi tävlingar både i lydnad och bruks.

Vi anordnar också mentalbeskrivning av hundar. Titta under fliken MH för mer information.

Genom vår förening får Du en aktiv utomhushobby som ger både motion och glädje. Alla medlemmar i vår klubb är välkomna att träna på våra områden och delta i kurser, tävlingar och övrig verksamhet.

Här bredvid ser Du vad som kommer att hända på klubben framöver. På våra övriga sidor kan Du läsa om klubben och våra kurser, de tävlingar vi anordnar och om hur Du blir medlem.